Un mesaj pe care mi-l trimite o amica profesoara si care relateaza despre un document scris, se pare, in limba dacilor, document care se pastreaza la Budapesta si care a fost descifrat de o profesoara romanca, imi da prilej sa reflectez un pic asupra rolului educatiei.Ca tot dezbatem acum noul proiect,ca tot ne ajuta mass-media redand inregistrari cu presedintele Basescu, cel care vorbeste despre rolul educatiei, care este, in opinia domniei sale, acela de a pregati tinerii pentru a face fata la locul de munca ( citat aproximativ, auzit aseara de la dl profesor Marga, si care il contrazicea pe presedinte, spanand ca rolul educatiei este de a forma OAMENI,nu roboti).
Deci, acest document vorbeste despre o perioada extrem de putin cunoscuta din istoria romanismului-sec 10-12, atunci cand au aparut pe aceste meleaguri popoarele migratoare, mai ales ungurii, care, cum stim , au o teorie:ei au gasit un spatiu golit de populatie, pe care s-au asezat.
Asemenea date sunt, in ultimii ani, din ce in ce mai numeroase,iar accesul qvasigeneral la internet al copiilor ar putea, lesne, sa-i informeze.Problema e ca ei nu stiu ce sa caute( inafara jocurilor violente si a filmelor porno, care sunt extrem de la indemana..).Asadar,scoala ar putea face acest serviciu, de Cicerone pentru scolari, in scopul informarii acestora, dar, mai ales in directia nasterii PATRIOTISMULUI. Acest sentiment indispensabil existentei unui neam nu se poate invata obligatoriu, nu se poate impune.El se naste treptat, firesc, atunci cand cei informati ii ajuta pe cei tineri sa afle.
In lumea contemporana se fac filme despre patriotismul american, se moare in numele patriotismului, se duc razboaie pentru tara, numai la noi, patriotismul e ceva de rusine, de condamnat, de evitat.
Si nu cred ca in proiectul noii legi a invatamantului i-a pasat cuiva sa introduca, macar principial, aceasta notiune, acest scop,aceasta normalitate, de fapt, pentru un popor traitor intr-o tara intemeiata si stabila.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu