miercuri, 2 septembrie 2009

Cancerul de col poate fi invins!

Ministerul Sanatatii a elaborat recent normele metodologice pentru implementarea programului national de screening pentru depistarea cancerului de col uterin.Boala grava, insidioasa,care se instaleaza lent si ucide sigur, daca nu e depistata la timp.Si, depistata la timp, poate fi invinsa.Cam asa suna si sloganul campaniei pe care am demarat-o in ianuarie 2009 cu MENOS, organizatia non-guvernamentala pe care o conduc.Aceasta campanie reprezinta al doilea pas intr-o strategie personala pe care parlamentarul care am fost si-a asumat-o inca din 2007.L-am presat pe ministrul Nicolaescu ani de zile cu interpelari si intrebari, am avut intalniri cu zeci de medici cu care am incercat sa gasesc cele mai bune cai de lupta contra acestui cancer.

In cursul acestui an am distribuit mii de documente informative despre incidenta cancerului de col, despre tristul record detinut de Romania in UE:locul 1 la mortalitatea datorata cancerului de col, m-am intalnit cu angajatele multor societati comerciale din Bacau si cu eleve si elevi bacauani, carora le-am vorbit despre importanta preventiei si depistarii precoce a acestui cancer.

Ceea ce s-a intamplat prin aparitia acestui ordin al ministrului sanatatii este pentru mine si colegele mele din MENOS, o mare satisfactie!

Ma tem insa, de trei lucruri:
-de birocratie;
-de identificarea acestui program cu o noua vaca de muls pentru "baietii isteti";
-de blazarea femeii romane,de ne-folosirea acestei oportunitati cu adevarat exceptionale care se adreseaza tuturor femeilor intre 24-64 ani.

Si folosesc si aceasta cale a blogului pentru a atrage atentia asupra acestei noi sanse reale si la indemana oricarei femei din Romania, de a se pune la adapost de o boala grava.

Niciun comentariu: