joi, 16 aprilie 2009

Femeile si viata


In 2006 am avut initiativa infiintarii unei asociatii:MENOS(Miscarea pentru egalitate,non-discriminare si oportunitati sociale).Numele nu reprezinta numai initialele cuvintelor din titlu,dar se vrea o referire discreta(poate prea..) la "Menos,Mene",zeitatea lunii in greaca,si "men",adica femeile si barbatii,eternul subiect.

Anul acesta am lansat o campanie pentru sanatate:preventia si depistarea precoce a cancerului de col uterin.Romania este pe primul loc in UE in ceea ce priveste mortalitate produsa de cancerul de col.Este o boala insidioasa,fara simptome speciale,vine pe care virala,prin transmisiune sexuala(purtatori fiind barbatii,doar ca ei nu au col..) sau prin traumatisme diferite,este tacuta si ucide daca nu este depistata din timp.Iar depistarea inseamna,pur si simplu,testul Babes-Papanicolau.
Azi am fost la o mare fabrica in care lucreaza 400 de femei.Le-am intrebat:cate ati facut acest test in ultimul an?Au ridicat mana 3.Dupa ce am inceput sa le povestesc despre boala,despre simplitatea procedurii,au fost cel putin zece care au spus ca sunt ocupate,ca nu au timp pentru asta.Aproape ca ma detestau pentru ca le spuneam ce sa faca pentru a trai! Si ma intreb,cine este oare responsabil de aceasta stare de lucruri in Romania?Ca femeile sunt trup si suflet pentru copiii si sotii lor, ca se lasa pana la extrem in voia valului vietii,ca se sacrifica pentru cei dragi, e stiut.Dar de ce se supara cand le spui ca o simpla vizita la medic,30 minute pentru viata lor sunt suficiente pentru ca ele sa traiasca ? De ce,oare?

Niciun comentariu: