luni, 16 martie 2009

Pilot de mig femeie

Saptamana trecuta a avut loc pe aeroportul Bacau un eveniment deosebit: prima femeie din istoria aviatiei romane care piloteaza un MIG.Cei care imi fac onoarea sa imi citeasca blogul ar putea exclama:si ce?Nu e ceva in spiritul egalitatii de gen?De ce trebuie sa ridicam in slavi o femeie pilot care piloteaza un avion,adica face ce ii cere fisa postului?Just,dar eu nu vreau sa vorbesc despre asta,ci despre faptele prezentate in diversele ziare care au relatat evenimentul,si care sunt:cate femei au absolvit cursurile de pilotaj -19, din care nici una nu a pilotat un avion supersonic pana acum,dar, mai ales faptul ca in scolile si academiile militare romanesti exista in continuare locuri rezervate pentru fete.Si imi amintesc ca am facut o interpelare catre ministerul apararii in urma cu ceva vreme si am primit halucinantul raspuns:au reusit prea multe fete la examenul de admitere atunci cand am lasat liber accesul(!!!).Armata este un domeniu in care femeile sunt flori rare,nu pentru ca nu ar fi capabile(raspunsul primit la interpelare o dovedeste), ci pentru ca este un domeniu masculin prin traditie.Si bine platit.Si imi mai amintesc o discutie pe care am avut-o cu ministrul belgian al apararii,care m-a vizitat in parlament prin 2005 si mi-a spus ca in Belgia femeile sunt copios prezente in armata de numai cativa ani,atunci cand el a descoperit de ce erau asa de putine inainte:baremurile fizice pentru candidati erau unisex,iar fetele nu reuseau( nu aveau cum) sa le atinga.El, ministrul( casatorit cu o prietena a mea politiciana care sustine egalitatea de sanse) a constatat lipsa de sanse egale intre fetele si baietii candidati si a impus baremuri diferentiate pentru probele fizice.Si asa au aparut multe femei in armata belgiana.Asadar,totul tine de vointa politica si de a gasi mecanisme concrete prin care sa se acorde sanse egale ambelor sexe.

Niciun comentariu: