vineri, 21 august 2009

Ce mai avem prin Romania..

Hei, buna ziua tuturor! M-am intors dintr-o vacanta de vis petrecuta in tara noastra.Nu m-a determinat sa fac asta campania ministrei turismului,ci dorinta (si putinta) de a vizita un pic de Romanie.As vrea sa va povestesc cate ceva despre tara asta a noastra.Si as incepe cu Cartza( stiti,sper, de badea Cartzan,cel care a parut italienilor uimiti un dac coborat de pe columna lui Traian cand a poposit la poalele acesteia..).

Cartza e langa Cartzisoara lui Badea Cartzan si se mandreste discret de tot cu o minune: o biserica de prin sec 12-13, construita de un ordin calugaresc ciudat,care,se pare ca a disparut din Transilvania dupa ce, in cativa ani, a ridicat cetati si biserici fortificate,cum este aceasta sau cea din Cisnadie si Cisnadioara.Asa ne-a spus un foarte tinar ghid in Cisnadie.

Deci, biserica cisterciana din Cartza este semnalizata extrem de discret de un simplu par cu o pancarta micuta.Am fi trecut mai departe in drumul spre Sibiu daca fiica mea nu si-ar fi adus aminte de acest monument descris in pliantele pe care noi le facem pentru straini,dar nu si pentru noi..Si ma gandesc ca una din primele masuri pe care un minister al turismului ar trebui sa le ia este sa semnalizeze vizibil locurile turistice de interes,pentru ca turistul roman, in primul rand, sa afle de ele.Am cautat in Bucuresti,la marile librarii,un album cu atractiile turistice romanesti si mi s-a spus ca as putea gasi unul in engleza sau franceza.Bravo!

Spre biserica ne-a dirijat un ...turist strain,pe care l-am intrebat crezand ca e un localnic:e la capatul drumului, a spus el in engleza, o biserica superba, am incercat sa o vizitez aseara si era inchisa si am ramas o noapte pe aici ca sa o vad..

Odata ajunsi acolo,surpriza e imensa.Un grup mare de nemti in jurul bisericii, cativa cazati in apropiere,poarta incuiata,dar cheia e in apropiere,intram, vine si "ghidul "nostru strain,vizitam un loc incredibil..Duceti-va sa il vedeti.Si spuneti si romanilor cunoscuti despre el.Se afla in Romania!

Revin cu alt episod.

3 comentarii:

Bibliotecaru spunea...

Păi se poate să nu fie şi poze?

Bibliotecaru spunea...

http://www.romanialibera.ro/a129038/biserica-fortificata-de-la-carta-uitata-de-timp.html

Lucia Lepadatu spunea...

Din pacate preferam sa vedem alte meleaguri si ignoram locuri si frumuseti de acasa.