O membra a Parlamentului britanic,Jo Swinson, care duce de mai multa vreme o campanie impotriva alterarii digitale a imaginilor, a reusit sa determine British Advertising Standard Authority, un fel de CNA combinat cu protectia consumatorilor, sa interzica difuzarea unei reclame a Lancome in care frumoasa Julia Roberts arata un chip radiant sub pretinsul efect al unui fond de ten.
De ce imi place stirea si o cred demna de comentarii:
-e un semnal pentru consumatoarele de produse cosmetice miraculoase.Sigur ca fara cosmetice viata noastra ar fi mai putin frumoasa,ca ne-am simti mai putin bine, mai putin pregatite pentru lupta zilnica pentru fericire, dar e bine de stiut ca produsele cosmetice nu fac minuni majore, ci mai micute;
-e de salutat seriozitatea sistemului britanic de protectie a consumatorilor care nu sunt lasati in voia sortii, ci sunt preveniti si protejati.Nu ca Lancome n-ar fi o firma serioasa( si aici simt ca se manifesta un pic din nou eterna rivalitate franco-britanica..), dar chiar si Lancome trebuie sa faca reclama onesta;
-in fine, pentru ca o femeie parlamentar a identificat o problema careia ii cad victime mai ales femeile-publicitatea pentru cosmetice-si a actionat in interesul femeilor, ceea ce eu cred ca reprezinta una dintre ratiunile pentru care ne batem pentru a avea mai multe femei in parlamente.Femeile parlamentar sunt reprezentantele celor care le-au votat, femei si barbati deopotriva, fara indoiala, dar au o sarcina in plus:sa se bata pentru rezolvarea problemelor specifice ale femeilor, care nu sunt putine.
Una dintre acestea este cea din speta de fata.
Un comentariu:
Aş mai adăuga că reclama ar trebui să fie înlocuită cu publicitatea. De regulă reclama este mincinoasă şi publicitatea informativă.
Trimiteți un comentariu