joi, 7 aprilie 2011

Lista lui Cseke

Astazi este ziua mondiala a sanatatii..Nu au fost manifestari, nu s-au dat premii, in schimb, au murit niste oameni,victime ale reformei spitalelor,victime ale "listei lui Cseke"..

In Romania europeana,Constitutia garanteaza dreptul la ocrotirea sanatatii-art 34,acela care vorbeste despre obligatia statului de a lua masuri pentru asigurarea igienei si a sanatatii publice.

In Romania europeana este in vigoare o lege-nr 46/2003-a drepturilor pacientului,tratat ca subiect de drept distinct,lege adoptata de Parlament la propunerea guvernului Nastase,in vederea inchiderii procedurilor pentru aderare.

Dar, in Romania europeana, o lista facuta pe genunchi,la fereala, a decis intr-un mod bizar, neexplicat si inexplicabil,ca spitale vechi, cu traditie sau doar indispensabile pentru exercitarea acelui drept reglementat in actele normative sus mentionate,sa dispara.De ce? Pe ce criterii s-a decis ca acela si nu celalalt spital sa se inchida?Lista aceasta este incununarea unor eforturi facute in ultima vreme de catre guvernanti, pentru a scumpi si indeparta de populatie actul medical, pentru a bara practic accesul la ingrijiri medicale.

Nu mai suntem siguri de nimic, nici noi, pacientii, nici medicii.Si, ne mai miram ca acestia pleaca?Daca as fi medic in Romania cu spitale listate, nu as avea curaj sa mai practic:meseria aceasta nu se poate face de unul singur, fara medicamente, fara dotari,numai pentru oameni cu dare de mana..

Aproape regret ca pe vremea cand eram in parlament ma luam sistematic de ministrul Nicolaescu pentru ca acorda fonduri pentru programul national de depistare a cancerului de col numai pentru 90.000 femei, cand ar fi fost nevoie de sute de ori mai multe..M-a batut Dumnezeu si am ajuns aici, la lista..

Poate fi mai rau, intotdeauna..

Sanatate, de ziua sanatatii, daca o vrea Dumnezeu, ca altfel...

3 comentarii:

stefania spunea...

Sa recapitulam...In Romania justitia este o notiune abstracta, avem legi care umplu zeci de pagini dar e mai usor pentru unii sa nu le respecte, educatia e un concept liber in sensul ca deschizi televizorul si mai asculti o manea sau eventual o blonda care isi da cu parerea despre ultimele divorturi mondene, social o ducem bine, in sensul ca mai suntem inca vii, ne taram cu ultimele forte sa mai speram ca vom fi la un moment dat tratati de cancerul politic care ne conduce...concluzie:sistemul sanitar cum sa fie altfel...ca si celelalte domenii ale noastre: in paragina, are nevoie de o perfuzie de corectitudine si de interes din partea celor responsabili sa o administreze.Cred ca fiecare dintre noi am putea scrie pagini intregi de frustrari in care am fost victimele unui sistem, la care sunt sigura, ca tinem!!!Ma declar o patriota si imi doresc din tot sufletul sa raman asa...insa am senzatia ca tara mi-a fost vanduta si nu cred ca exista dezamagire mai mare...

Unknown spunea...

Daca ai stii cat de mult mi-as dori sa te pot contrazice..dar nu am argumente.
Am vazut ieri un documentar despre cum este organizata asistenta medicala pentru cei care locuiesc in nordul Suediei,izolati:consultatia se face prin internet,analizele se fac on line,reteta se duce de la doctor direct la farmacie..Nu e spital in fiecare catun, dar omul e in siguranta, nu se simte lasat in voia soartei..

stefania spunea...

Si eu imi doresc sa gasesc argumente care sa imi de-a puterea de a-mi dori sa-mi desavarsesc profesia aici...sunt destul de putine si nu tin de mediu profesional...din pacate sunt piedici pe care nici cu cel mai teribil optimism nu le pot depasi...