marți, 13 aprilie 2010

Toparceanu


Eram la olimpiada de romana in clasa a noua.Tema:"Poetul meu preferat".Mana a plecat spre coala si a scris singura"George Toparceanu".Apoi am stat si am meditat cu toata seriozitatea celor 14 ani ai mei:ce ai sa scrii?Nu ai studiat Toparceanu,nu e in carte,nu pomeneste nimeni despre el.Ce faci? Dar, aveam un argument:stiam pe de rost rapsodiile, baladele vesele si triste,poezia sociala, chiar si proza.Si am scris.Si am luat locul 1.

Asa ca acum, cand a venit din nou primavara, nimic nu mi se pare mai primavaratec decat versurile lui Toparceanu:"Un zarzar mic, in mijlocul gradinii, si-a rasfirat crengutele ca spinii, de teama sa nu-i cada la picioare, din crestet valul subtirel de floare, Ca s-a trezit asa de dimineata, cu ramuri albe, si se poate spune, ca-i pentru prima oara-n viata ca i se-ntampla asemenea minune.."".

Gata, am scris dintr-o suflare.."Primavara,unde esti?"

Niciun comentariu: