joi, 5 mai 2016

Binefacerile cardului de fidelitate..pentru cine?

Un documentar pe TV France 2 despre cardul de fidelitate, ma pune foarte serios pe ganduri.Am si eu, ca mai toata lumea,carduri de fidelitate ici si colo,dar marturisesc ca nu mi-am pus niciodata problema consecintelor folosirii acestora,cu exceptia reducerii infime a pretului produsului cumparat..In schimbul acestui avantaj,spune documentarul, se constata ca emitentii acestor carduri,adica supermarketurile,farmaciile etc au acces la informatii directe despre tine:ce mananci,ce medicamente iei, daca esti sau nu gravida, daca suferi de incontinenta urinara etc,etc. Informatii pe care,de multe ori,comerciantii le afla inaintea celor apropiati tie,pe care le pastreaza in diferite scopuri.In special, pentru a-si croi tehnicile de marketing,pentru ase aproviziona cunoscand preferintele consumatorilor fideli,dar si pentru a oferi informatii despre consum producatorilor. Iar acestia au, astfel, la dispozitie date extrem de interesante,altfel greu de obtinut, despre consum, preferinte, tendinte,ceea ce ii ajuta fundamental in productie,in vanzare,deci, in obtinerea de profituri imense,cu eforturi minime.

Poate nu e ceva neaparat ilegal,poate nu e nimeni interesat sa foloseasca informatia ca sufar de incontinenta urinara, ca mi-am cumparat un test de sarcina, ca beau bere Ciuc sau vin de  Cotnari, ori ca mananc mai ales cascaval de Penteleu.Dar acum inteleg de ce primesc apeluri telefonice prin care mi se prezinta un anumit produs din cele pe care le cumpar cu predilectie,de ce cutia mea postala e intesata cu oferte pentru altele,de asemenea cumparate des.Si, sa va spun drept, nu-mi place sa aflu ca datele mele personale sunt la indemana oricui,pentru ca atunci cand mi-am facut cardul de fidelitate am dat datele reale,asa cum facem mai toti.

Asa cum spuneam, acest documentar m-a pus serios pe ganduri.Traim ,practic, in vitrine,ideea de viata privata este o gluma,vulnerabilitatea fiintei noastre este imensa.Ne suparam pe presa, pe tabloide,pentru ca se amesteca in viata noastra, dar, la o analiza mai atenta, descoperim surse de nesiguranta si de incalcare a vietii noastre private la crearea carora contribuim benevol noi insine.

Niciun comentariu: