joi, 11 octombrie 2012

Un proces castigat la CEDO

In urma cu cativa ani,pe cand eram deputat in Parlamentul Romaniei,am primit in audienta un cadru militar care reclama discriminarea de gen produsa de statutul cadrelor militare, care permitea numai femeilor militari sa beneficieze de concediul pentru cresterea copilului.Erau cazuri numeroase de barbati militari victime ale acestei dispozitii legale. L-am sfatuit sa invoce exceptia de neconstitutionalitate a textului, si,dupa un timp, Curtea Constitutionala a declarat dispozitia neconforma cu Constitutia Romaniei.Am facut o interpelare catre guvern, cerand modificarea textului in cauza,si,vazand ca nu se misca lucrurile, am formulat o initiativa legislativa prin care am obtinut modificarea statutului militarilor in sensul ca militarii (de ambe sexe) puteau beneficia de concediul pentru cresterea copilului. Intre timp am redevenit avocat si am fost solicitata sa apar un alt cadru militar care era victima a fostului text de lege si care decisese sa se adreseze CEDO ca urmare a pierderii procesului in fata judecatorilor nationali.A fost o munca laborioasa: nu numai ca a trebuit sa fac o analiza detaliata a tuturor deciziilor judecatoresti pronuntate in tara,dar a trebuit sa caut si sa gasesc jurisprudenta CEDO in materia discriminarii, a egalitatii in fata legii, sa construiec un esafodaj complex, solid si convingator in sprijinul solicitarii de daune materiale si morale in favoarea clientului meu. Am castigat,e drept nu in cuantumul cerut,dar mai important decat orice este faptul ca s-a facut dreptate. Iar pentru mine,satisfactia este si mai mare pentru ca victoria de la CEDO este finalul unui parcurs logic,perseverent,in care am folosit statutul de deputat pentru a consilia niste oameni care mi-au cerut sfatul,pentru a modifica o prevedere legala discriminatorie ca urmare a acestei activitati si, in final, de a-mi folosi cunostintele profesionale pentru a obtine o hotarare judecatoreasca reparatorie pentru un cetatean roman.

Niciun comentariu: